HTML

Rajzolás képzeletből

Tapasztalatok a képzeletből való rajzolásról/festésről főként kezdőknek.

Friss topikok

Címkék

Fantázia fejlesztése 5/1 - Könyvek

Haemologin 2012.12.24. 20:04

Amint megnézünk egy concept art/design speed paintinget vagy tutorialnak csúfolt videót valamelyik videómegosztón egyből eltöprengünk azon, hogy miként pattan ki ez az egész az alkotó fejéből. Bizony az egyik legfontosabb alap melyre feltétlenül szükségünk van az a fantázia. Amennyiben mégis szűkölködünk eme tulajdonságban, hát fejlesztenünk kell. Ki gondolta volna? :P
Mi is szükségeltetik a szabad alkotáshoz fantázia terén? Lássuk:

Könyvek: Ugye nem kell hosszasan taglalnom, hogy miért fontos eme iparágban a sok olvasás, ha már egyszer felhoztam az előbb a legfontosabb alapelemünket, a fantáziát. Mit tesz a kis agyunk amikor könyvet ragadunk és olvasni kezdjük azt? Értelmezzük nyílvánvalóan majd a legfontosabb, hogy ELKÉPZELJÜK azt amit éppen olvasunk. A könyv tehát rákényszeríti az olvasóját arra, hogy használja a fantáziáját. Ennél jobb módszer a fantáziánk/képzelőerőnk fejlesztésére egyész egyszerűen NINCS! Ha híján vagy fantáziának: OLVASS! Eldöntheted már a legelején is akár, hogy milyen irányba szeretnél elmozdulni: scifi, fantasy, képregény (szuperhős), steampunk, retro, bármi. Az igazság az, hogy a legjobb ha mindenhez konyítasz egy keveset legalább. A későbbiekben úgyis használni fogsz a munkáidhoz referencia anyagot. Enélkül egy adott stílusban alkotni képtelenség. Ismerni kell a motívumaikat. Tehát döntsd el melyik irányba szeretnél mozdulni és aszerint válassz magadnak olvasnivalót. Feng személy szerint George Orwell 1984-et(ezt speciel én is olvastam, remek könyv) és Tolkien regényeit preferálja a fantáziánk fejlesztése érdekében. Nem meglepő ugye, hogy a Gyűrűk ura trilógia is szerepel a kollekcióban. Én azért kiegészíteném még néhány Dragonlance-el, de ezt sorolhatnánk a végtelenségig is akár. Mindenki azt olvas amit csak akar, de ha lehet akkor ne gazdasági elemzésekbe ássuk bele magunkat :) .
Mindezek mellett a könyvolvasás nem egy munkafolyamat, hogy "na én most a fantáziámat fejlesztem úgyhogy mindenki maradjon csöndben és hagyjon békén" .. nem így megy nyílván. A köny olvasása egyfajta kaland melynek részesei leszünk. Saját filmvásznunkra visszük az eseményeket és a CGI-t is a belső processzorunk számolja ki nekünk :P . Jó üzlet az eredmény érdekében.
Másik nagyon fontos előnye a könyveknek az, hogy egy történetet mesélnek el. Miért is fontos ez? Nos concept design-nál még annyira nem is lényeges, de concept art-nál már bizony az. Rajzodnak ugyanis be kell mutatnia egy szelet történetet a "közönségnek". Ahogy a könyvet olvassuk, a történet kirajzol előttünk egy jelenetet. Látjuk ahogy például az égen griffek szálnak és bombákat dobálnak a hegy oldalába épített kastély bástyáira miközben a földön orkok mészárolnak emberi civileket, de a távolból már jön a felmentősereg, 100 000-es hordával törnek előre a messzeségben. A nap lemenőben, mindent beborít a vérvörös naplemente, gomolygó füst szál mindenfelé stb stb stb. Előttünk van a kép. Most ahogy ezt leírtam, Te magad is elképzelted az eseményt. Ennyi lenne a lényege a dolognak. Már is van amit el tudsz mesélni egy kép segítségével. Adottak a színek, a heroikus környezet, epic háború, atmoszféra stb.

(A képednek egy történet pillanatát kell kiragadnia a legnagyobb hatás elérése érdekében)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://designexperience.blog.hu/api/trackback/id/tr984980420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása