HTML

Rajzolás képzeletből

Tapasztalatok a képzeletből való rajzolásról/festésről főként kezdőknek.

Friss topikok

Címkék

Miért is született meg a blog?

Haemologin 2012.12.24. 15:02

Sziasztok!
A nevem Martin, 24 éves vagyok, amatőr concept designer és zenei producer (na ezt azért így erős kijelenteni, de maradjon :D ). Úgy döntöttem blogot indítok a concept art/design-ról kifejezetten kezdők és hozzá MÉG nem értők számára mivel tisztában vagyok vele mennyire nagy csodálatnak örvendenek a youtube-on elterjedt speed painingek és itt főként a digitális művészetről beszélek. Az első kérdés amely megfogalmazódik az ember fejében, hogy mégis hogyan képesek egyesek ilyen elképesztő teljesítményre, amit rajzolnak az vajon csak másolat vagy akkor és ott pattan ki a fejükből? Teljesen mindegy ugyanis, ha csak másolják akkor is a lemásolt figurát ki kellett találnia valakinek így azt a másik művészt éri a csodálat. Tökmindegy a lényeg, hogy mi, csodálkozók nem értjük hogyan s miként lehet képzeletből ennyire pontosan és élethűen alkotni. A blogom elsősorban erre próbál fényt deríteni, ezt próbálja majd az emberekkel megértetni. Mindenki számára világos lesz miként alkothat valaki pusztán a képzeletéből egy addig még nem létező képet (természetesen kifogástalan minőségben). A youtube-on megtalálható egy végtelenül hasznos csatorna, az FZD school of design ( https://www.youtube.com/user/FZDSCHOOL?feature=g-user-u ). Egy szingapúri srác mutatja be nagyon sok videó keretein belül, hogy miként kivitelezhető az említett művészeti irányzat. Nos mivel mindent tökéletesen elmagyaráz így számomra is érthetővé válik az egész iparág csínnya-bínnya. A blog egyfajta referenciaként fog funkcionálni számomra, ezáltal lejegyzetelem legfontosabb elemeket ezen tudás elsajátításához. Hasznos lesz azoknak akik nem értenek angolul (mert a youtube-on bizony angol nyelvű az előadás) és nyomon követhetitek, hogy egy totál amatőrből mit is lehet kihozni ezen ismeretek segítségével. Tekinthetjük az egész blogot egy fordításnak is mely az FZD school of design alapján fog íródni, de azért próbálok bepréselni egyéb, a témához kapcsolódó tudományt is.

Nos magamról még pár alap információt:
Világ életemben szerettem rajzolni, mindig is órákig tudtam tökölni egy-egy kép felett függetlenül attól, hogy az jól sikerült-e vagy sem. Ez asszem sokunkban megvan gyerekként mivel RAJZOLNI JÓ!!! És ez a legfontosabb, hogy élvezzük, én is élveztem és a mai napig élvezem. Egyesek számára érthetetlen hogyan lehet 4-5 órát elcseszni egy egyszerű képre, néhányan mégis képesek vagyunk rá. Leginkább nekik íródik ez a blog is.
Kb 2 éve találkoztam először a fentebb említett speed paintingekkel a youtube-on és az állam leesett. Valamiért az első pillanattól fogva úgy éreztem, hogy erre én is képes lehetnék. Laza fél év fórumozgatás után megtudtam, hogy mi szükséges a legkényelmesebb rajzoláshoz számítógépen. Először is kell egy digitalizáló tábla. Aki még nem hallott ilyenről az keresgéljen kicsit a neten és értelmezze azt amit lát. Egyet viszont leszögeznék már a legelején: Felejtsétek el a Genius és Trust márkaneveket! Olcsó húsnak híg a leve és ez nagyon igaz a digi tábláknál!!! Egyetlen egy minőségi és minden igényt kielégítő márkanév létezik a piacon: A Wacom.
Az én választásom is egy wacom táblára esett mégpedig egy bamboo pen and touch A5 FUN-ra. 22"-os monitorhoz a kényelem és pontosság szempontjából úgy voltam vele, hogy nem kockáztatom meg az A6-os méretet. Nem bántam meg végül.
Beüzemeltem a kütyüt és nekiláttam bohóckodni vele, mert akkor még csak bohóckodtam, ismerkedtem az egész dologgal. alig 1-2 nap alatt tökéletesen megszoktam és villámgyorsan tudtam használni, nem jelentett különösebb kihívást. Egyből ki kellett próbálni élesben azt amiért egyáltalán megvettem a táblát: alkossunk valamit képzeletből! Természetesen nagyon jól tudtam, hogy a végeredmény valószínűleg pocsék pesz, de ez vele jár, tűrni kell a kudarcot, enélkül nincs fejlődés. Elfelejtettem azt, hogy most én ehhez kevés vagyok meg, hogy a végeredmény úgyis valami vállalhatatlan gagyiság lesz. Nem érdekelt csak neki akartam esni. Végül az első képem ez lett: 

Látván, hogy nagyon jópofa dolgokat lehet összehozni (igaz volt ez vagy 3-4 óra mire elkészült) azonnal belekezdtem egy másik rajzba mely talán egy fokkal megint csak jobb lett, de még mindig vállalhatatlanul amatőr volt azért örültem, hogy van némi alap térérzékem. Ebből már ki lehetett indulni. Második kép:

Eztán a youtube-on nézegettem egy idrawgirls nicknevű fickó rajzait, speed paintingjeit, ott is leesett az állam hatszor. Természetesen azt is kipóbáltam vajon milyen nehéz meló lehet fényképről másolni ahogy azt ő is teszi.
Fogtam egyik haverom képét és megpróbálkoztam a lemásolásával egyszerű ceruza módban (photoshop alap brush). A végeredmény ez lett:

Egy csomó gyermeteg hibája volt még, de ez van, első próbálkozás, életemben először másoltam le egy arcot képről tehát ez az anyag tökéletes referencia a fejlődésemről. Ami viszont meglepett, hogy 1-2 el nem mentett próbálkozás után színesben próbálkoztam fényképet másolni és igen meglepő eredményre jutottam:

(photoshop CS5-ben készült kép)
Ha megfigyeljük a két képet elég komoly eltérést lehet felfedezni és akkor még nagyon enyhén fejeztem ki magam. A két kép között kb 1 hét telt el. Egyből csökkent a csodálatom a fentebb említett idrawgirls nicknevű akárki iránt. Én vagyok ekkora májerkirálság, hogy egy hét alatt ennyit fejlődtem vagy ez tényleg ennyire egyszerű művelet? Na persze tudom, hogy ez sem tökéletes, de ekkora sikerélmény 2 hét rajzolás után azért nem semmi. Minden esetre a fényképről másolgatást gyorsan elfelejtettem mondván ebben nem nagyon van kihívás. Másolni mindenki tud. Aki még nem az majd megtanulja egy jobb agyféltekés rajztanfolyam keretein belül, a lényeg, hogy másolni nem nagy dicsőség. Fejből, képzeletből alkotni viszont zsenialitás! Zsenialitás DE tanulható. Szerencsénkre. És hát mivel ez jelent igazi kihívást így testépítőként (mert az is vagyok bizony :D )természetes módon ez mozgatja leginkább a fantáziámat. Ki sem értheti jobban mindezt mint az aki nap mint nap átszakítja saját határait/korlátait. Ez a fajta rajzolás is valami ilyesmi számomra: ami ma elképzelhetetlen talán holnap már simán összejön.
A továbbiakban majd ismertetem a legfontosabb alapismereteket a képzeletből való rajzolás elsajátításához.

Címkék: design photoshop rajz art fejlődés concept tábla wacom bamboo digitalizáló A5 képzeletből

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://designexperience.blog.hu/api/trackback/id/tr54980160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása